Waiter!

Idag var jag först i köket och förberedde maten inför dagen, som vi alltid gör. Sen vid 11 slängdes förklädet och mössan, och byttes ut till nytt kort "förkläde" (eller vad man ska kalla det) och penna+block!! Först var det hur lugnt och bra som helst, man höll koll på om de fått sin dryck osv. Men sen vid 12 så ba BAM hela Falun (typ) kom och åt och det blev mest kaos tyckte jag. Sprang ut med dricka, asvarma tallrikar med mat på, plocka undan tallrikar, glas osv, torka, ställa fram nya bestick, glas och servetter. Phu när typ hela Falun gick, alla samtidigt såklart haha.. Herregud, ska jag bli servitris vill jag inte vara det på något poppis ställe, om ni förstår vad jag menar haha. Putsade massa gafflar och bestick efteråt, och fyllde på dryck i kylskåpen osv. Man gör klart och lätt för sig inför måndagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0