All white

Hejhopp! Kom hem för snart en timme sen. På Psykologin idag kollade vi på en film, en tysk och hemsk film faktiskt. Vågen heter den på svenska, "Die Welle" på tyska tror jag? Handlar om några ungdomar som ska ha en projektvecka om demokrati i skolan, dom har en lektion och sen blir typ deras lärare som en ledare. Alla ska bära vita skjortor och dom är bäst osv. Läskigt hur lätt det är att manipulera med folks hjärnor alltså...
Innan jag åkte till plugget åkte jag ner på stan för att köpa present till mina födelsedagsbarn Elin och Sabina! Hittade givetvis lite till mig själv också hehe. ;)


Kommentarer
Postat av: Jesssiiica :)

ÅÅh vad jag längtar tillbaka till ps lektionerna när du skriver om det!! vågen var sjukt bra och sjuk hemsk, men as ballt hur vi människor egentligen fungerar :)!

2012-04-23 @ 20:56:32
URL: http://jerkanperkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0