Dalarnas museum + en tur på stan

Idag var vi turismen på Dalarnas museum och kollade på Dalagrejer, typ dalahästar och kurbits och grejer. Det var faktiskt intressant och kul att höra! Jag kände igen lite saker som farmor har hemma hos sig.
Vi var där i typ 1 timme och en kvart, sen åkte Sandra till Borlänge och jag och Sabina gick på stan. Vi var där till 17.00!!! Haha, shit. Vi hittade likadana tröjor på KappAhl, fast hon köpte en vit och jag i en beige/grå beigegrå döpte jag färgen till. Hittade också en halsring på Gina Tricot, det var den sista där så det var lika bra att köpa den! Men nu när jag tog fram den så fattar jag inte hur man ska sätta på den???? Alltså öppningen eller vad man ska säga, där det inte är halsband är typ 6 cm stor, och sån liten hals har man ju inte? Och jag vill inte vrida och vända på den så mycket så att den går sönder? Haha vad har jag köpt nu för nåt... Men fattar nån vad jag menar? Annars får ni som har en halsring hemma jättegärna säga hur ni sätter på er eran hehehe :). FICK BÅDE PÅ OCH AV MIG DEN NU! MEN DET GJORDE LITE ONT...

Blev en liten fikapaus på Åhléns med Sabi, jaaaaa jag ska bli nyttig. På onsdag.

Fattar ni? Och även fast man öppnar där bak så är den ju fortfarande så liten hmm... 99:- på Gina Tricot iallafall!

Framsida

Baksida

Tunnare och annat matieral på baksidan, 150:- (rea) från KappAhl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0