En liten hästbrud

Idag låg jag och kollade på Mr. Deeds som sagt. Sen när den var klar vid 17 så bläddrade jag runt bland kanalerna men hittade ingenting intressant att kolla på, så då fick det bli Världscupshoppning (vilket är ganska intressant då!). Allting går som vanligt, pillar lite med mobilen och sen när jag kollar på tvn så ser jag hur en häst (precis efter han hoppat klart och allt) bara börjar att packa och sen viker sig ena benet och hästen bara faller ihop. Mannen på fattar ingenting utan hoppar av och bara står där med tränset i handen. Hästen får några ryck och sen kommer det massor med människor och alla i publiken börjar ställa sig upp med öppna munnar och händerna för ansiktet.
Helt plötsligt kommer mamma in och där ligger jag i sängen, grinandes och bara "Det var en häst som dog nyss..." Mamma: "Men vad säger du!?". Där ligger jag grinandens, publiken grinar, kommentatorerna hör man hur dom har nånting i halsen liksom, och jag ser i ögonvrån hur mammas ögon också blir blanka.
Sen kommer det en ambulans in på banan, dom lyfter upp hästen och sen åker dom iväg. Publiken står upp fortfarande och sen kommer de andra tävlande in (alla hade inte hoppat än) och allting avbryts.
Alltså herregud vilken grej... Hästen var 15 år gammal, och hästen blir ju liksom som ens bästa kompis när man har varit med varandra så länge. Och jag och mamma ska ju till Globen den 25:e och kolla på hästar, tänk om det händer nåt liknande då? Nej fy...
Här har ni artikeln från aftonbladet för er som är intresserade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0