Sista dagen på Idol 2011 (igår)

Vi kom dit kanske tjugo över ett. Vi gick upp till produktionsrummet där vi skulle hämta Idol-tshirtar och jackor. Och vem ser vi inte när vi går dit då? Jo, Anders Bagges (som senare sjöng en "Cause you're amazing, just the way you are" till mig, Sandra och Sabina. Hehe, han tittade på oss iaf!) rygg! Haha. Vi stod och gapade ett tag och sen gick vi in och då hade han börjat gå mot oss. Vi hejjade och sen sa han "Vart fan vare jag skulle nu då?". Sandra får ur sig "Vart är det du ska?". Anders "Iiingen aning!". Haha. Bra att man har koll!
Och sen när vi skulle hämta tröjorna satt Laila Bagge i matsalen och sen stack vi ner till matsalen där nere där alla som skulle sjunga satt. Där satt vi ett tag, såg dom 10 som skulle in och sjunga så jag hoppas att nån som man såg där går långt så att man liksom har sett dom, hehe.
Sen skulle Sabina iväg och 'vakta'' idolerna som kom ut, när dom hade sjungit klart. Att dom skulle ut genom den dörren så att dom kunde filma osv. Men innan dom skulle ut skulle dom vänta där inne ett tag, så då kunde man fråga "Hur gick det?" "Var dom snälla?" osv. Sen gjorde jag Sabina sällskap och pratade med snyggaste killen (som tyvärr inte gick vidare...), Justin tror jag han hette. Och sen äääääntligen vågade sig Sandra dit.
Programledaren gick igenom där några gånger och sa "Jobba!" till oss. Haha, vilken tont.
Sen när alla sjungit klart så började vi plocka ihop allting. Vi började i väntrummet och juryrummet (så ja, vi såg alla jurymedlemmar!), Laila Bagge hoppade in i en One Piece på en gång efteråt, haha.
Och sen bjöd en av dom som jobbade där, Albin på pizza! Det kom en bil med ca 15-20 pizzakartonger så hörde man nån säga "Albin bjuder på pizza!!". Jag tog en capricosa (?) och Sabina tog en vesuvio, men skrapade bort skinkan, och Sandra som är vegetarian åt litelite av kanterna, ni är så konstiga.
Sen plockade vi undan allting och vi hade lite roligt i hissen där (vi, eller iaf jag blev lite konstig och hyper efter pizzan OOOCH väldigt mätt ofc).
Sen lite över tio var vi klara och alla tackade oss, tog i hand och sa att vi hade varit dom bästa dom hade jobbat med. Hehehe, så har dom säkert sagt till alla men ändå? Ett riktigt skönt gäng man sa hejdå till, och det kändes lite konstigt att åka hem och veta att man hade skola dagen efter och inte skulle till Idol... Snyft.

Och idag åt vi på Max för första gången, gillar det bättre än McDonald's faktiskti! Smakade mycket mer 'hemmagjort' eller vad man ska säga. Med riktig hamburgerdressing istället för skitmajonäs. Ysch.

                          
                          
                          
                          Snodde med mig liiiite läkerolsaker bara....
                         
                          Liiiiiiite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0