Idol 2011

Hejsan vänner! Kom hem för en stund sedan efter att ha varit på Arenan sen tjugo över sju ungefär, fett värt.
Aja, jag och Sandra kom dit och då var inte alla där än så vi kollade mest på kön och kollade om vi kände igen nån. Vilket vi inte gjorde, inte en kotte (jag iallafall).
Sen drog vi till fikarummet där vi gick t-shirtar och backstagepass. Sen gick vi runnt till alla Precast-rum där alla auditonerna skulle vara. Jag fick nummer 4 och Sandra nummer 2. Båda var i samma källare så det var ganska nära varandra iaf, men vi smsade till varandra mest ändå haha.
Sen hände det inget på typ en timme eller mer. Dom spelade in lite på publiken, och programledaren gick runt och intervjuade folk där. Sen blev klockan tio och det var dags för insläpp. Det tog lite tid, men sen kom det folk till oss för att sjunga!
Min uppgift var att ta hand om deras papper där det stod information om dom, ha dom i den ordningen dom satt och sen lämna in dom till juryn (som var assköna) och öppna och stänga dörren och vara allmänt trevlig bara - That's it.  Och alla som skulle sjunga var jättetrevliga och pratglada, så att man själv blev glad. Ganska skönt faktiskt, ville inte ha nån jättespringig eller pratig uppgift.
Och nu överdriver jag inte när nästan alla som var där kunde sjunga. Dock var det asmånga som inte gick vidare... Så det sög ju lite. Men det var ingen som kom ut grinanades hos mig iaf, puh.

Och nu är jag hemma och äter popcorn och har ont i huvudet (men det börjar försvinna tror jag). Har haft det nästan varje dag nu sen i onsdags-torsdags kanske? Någon som vet hur det försvinner eller vad det kan vara? Jag dricker vatten och tar en tablett så fort jag känner av men det händer typ inget iallafall...

          
          Tog bilden ganska tidigt, det kom fler folk senare.
                              
                             Kol chey
                             
                              Ma room
            
            Idolmattan där dom stod och sjöng.
           
            Väntrummet. Läste i tidningen dagen efter (idag) att det var ca 800 som sökt! Trodde inte alls det var så många..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0