Efter regn kommer solsken, true story.

Idag hade jag alltså sovmorgon, woho! Dock vaknade jag kvart i fem av att mamma gick upp och duschad då. Var aspinknödig så jag uträtte mina behov på toaletten, kom tillbaka till sängen och kollade facebook. Försökte sedan att somna om, men det gick inge bra alls. Kändes som jag vände och vred på mig hur länge som helst, men till slut somnade jag. Vaknade halv nio sen och låg kvar i tio minuter tills klockan (mobilen) ringde.
Är det bara jag eller visst är det asskönt när ingen är hemma på morgonen så att man kan fixa sig hur länge som helst och sen sitta och chilla vid frukostbordet och läsa tidnigarna eller lyssna på radion? Det tycker jag att det är iallafall.
Sen cyklade jag upp till skolan och det regnade lite, uschusch. Men jag blev lika lökig som vanligt, måste lära mig att cykla långsamt haha. På naturkunskapen hade vi laboritation, utomhus... Jag, Elin, Emma och Emelie gick ut i 'skogen' (fem meter utanför skolan typ) och skrev upp vilken växt som dominerade, osv.
Sen lunch och jag var asasashungrig men maten sög så det fick bli lite tomat, gurka och sallad. Tog för mycket vinäger också så det var en pina att stoppa in det i munnen eftersom att doften smög sig in först, haha. Ja, ni fattar? Sen samhällskunskap där hela gänget var skittrötta och inte orkade nånting. Men vi skrev 4 frågor iaf, bara 35 frågor kvar!!
Och på rörlig bild gick jag, Emma och Micke mot kyrkogården för att filma lite till min och Emmas konstfilm. Det blev nog ganska coolt I hope. Dock började det regna ganska mycket efter en stund så vi gick mot skolan. Jag med stativet under jackan och Emma med kameran halv nerstoppad i sin väska, haha. Det blev ganska blött ändå...
Sen cyklade jag hem i regnet och precis när jag kommer hem så spricker det upp och det slutar att regna och solen skiner på som satan, termomtern visade 33 grader när jag kommer in. Kul, kul.

Imorgon äre fredag och det betyder partiii med Sabina och Elin, och säkert flera lite senare! Mami ska försöka sig på slingor på mig också, oooch jag och pappa kanske ska ner på stan för att jag ska göra mitt synprövning som jag ska skicka till Örebro lite senare för att äntligen få kunna övningsköra! Känns sjukt dumt att vara 18 och inte har övningskört en enda gång än... Men jag är lite sen med allt känner jag...

            
             Asfint på kyrkogården, iPhone bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0