Min 18-årsdag:

Det började med att katten kommer in och väcker mig klockan sex och jag kan inte somna om. Går upp och kissar och ligger i sängen och kollar på teve till halv sju ungefär. Då börjar jag att sminka mig, fixa håret och klä på mig. Allting väldigt segt bara för att jag kan liksom haha.
Vid sju ligger jag i sängen och familjen kommer in och sjunger för mig. Jag får 300 kronor av farmor och ett stort brunt paket av bror. I det ligger en chipspåse! Mmmm vad gott det var. Jag tänkte äta annat till frukost men hann inte/glömde bort så det blev chips och ett glas mjölk till frukost haha.
Går till bussen och åker själv till skolan (brukar åka med Elin men hon missade den tidiga som jag brukar ta). Kommer till skolan och klär av mig, går upp till borden där Micke sitter och säger "Happy Birthday". Efter ett tag kommer Elin och säger "Grattisgrattis!". Sen kommer Sandra upp bakom mig och kramar mig och säger grattis och jag blir så rädd så jag bah "oj herregud" haha. Fick en grattiskram av Sabina då också. Juste, Margareta (gammal svenskalärare) säger också grattis, hade ju satt in i tidningen så då såg väl några att jag fyllde också. Inte bara på facebook ;). Sen kommer Rickard och säger "graaaaattttiiiiiiissss" jätteljust haha.
Sen går vi till MUM och eftersom att det var min födelsedag bestämde jag mig för att inte göra nånting hehe, satt vid facbook och svarade på alla grattis-logginlägg och kollade runt på lite bloggar osv.
Sen hade vi Samhällskunskap, några i klassen sa grattis. Vi hade tråkig genomgång av jagvetintevad och sen såg vi på nån film om facket.......
Sen dags för lunch, det var tacogratäng eller laxpytt typ. Och tacogrejset var slut när jag kom så det fick laxpytt och tacochips haha.
Sen går vi till idrotten och har en hel lektion, i rullstolar haha! Det var askul och svårt. Vi spelade innebandy, basket och fläskboll (jympaläreren fick ur sig "Bra fläskat Lellah!" en gång, hahaha). Ett par fler i klassen sa grattis och sen var det slut. Elin och Sabina skulle ner på stan och fixa lite saker, så jag och Sandra stannade kvar i skolan vid datorerna. Spelade in en jätterolig video haha, ni som har mig på Fb såg den hoppas jag :).
Efter typ en timme kvar i skolan fick vi äntligen åka ner till stan. Vi gick till Ica och jag köpte Kinder maxi och en Geisha bara för att jag fick hihi. Gick till JC och sen kom Elin och Sabina flåsandes. Sen fick jag en lapp av Sabina - jag skulle gå på skattjakt! Haha det var jättekul och sött av er tjejer ♥. Vi gick lite huller om buller och till slut var vi hemma hos mig, och i garaget var skatten - två chipspåsar och en ostbågepåse + två presentkort, ett på H&M och ett på Gina Tricot.
Sen gick vi in, och jag skulle upp till mitt rum och hämta min kamera. På sängen ligger det två ostbågepåsar och en chipspåse... Hahaha så jag fick alltså 7 st 'snackspåsar' igår. Hehehe, bara att säga till om ni vill ha!!
Sen åt vi iallafall tårta, glass, chips och drack saft. Jag satte på 18 ljus i tårtan och blåste ut, glömde att önska mig något dock. Men jag fick det jag ville ha så det behövdes inte.
Vid kvart över fem sticker tjejerna hem och jag går upp och svarar på ännu fler grattis-logginlägg på facebook. Sen är det dags för att bege oss till Banken för födelsedagsmiddag! Jag, mor och far åt färsk pasta med oxfilé, fläskfilé och lite grönsaker. Kasper åt en panna med oxfilé och fläskfilé med klyfpotatis och lite grönsaker. Och jag beställde en cider! Behövde inte visa nånting dock... Haha.
Sen gick vi hem, och jag fick gå upp på mitt rum ett tag för dom var inte riktigt klara där nere. Sen kommer jag ner och då ligger mina presenter på min plats och tårtan är framdukad igen. Jag äter ca två-tre bitar av tårtan sen sprängs jag, typ.
Här kommer bilder från gårdagen och bilder på presenterna:
           
            Kommer rulla nästa vecka...
           
            
           
           
           
           
           Sabina åt chips med sked.... Aja, varför inte?
           
           Friska och söta mänish ♥
           
            Dinnertime!
                            
                  Denna var lite speciell, den var god men smakade lite för mycket öl. Väldigt mättande men god ändå.
           
            Kom på efter jag ätit halva att jag glömt att ta kort på den...
           
           
           Berlocker i form av vinge, kors och paraplydrink av mami ♥
           
           Och en kedja på det såklart
                           
                            Escadas nya Taj Sunset, av mami ♥
            
           Presentkort på H&M med 71 :- av Elin, Sandra och Sabina ♥ (min älsklingsfärg också!! not haha...)
           
           Presentkort på Gina Tricot med 153 :-, haha what's up med ojämna siffror hörrni?? Av ElinSandraSabina ♥
           
           iPhone 4 av mami och papi!!!! ♥ Igonera att den är uppochner...

Ett stort fett TACK till alla som var med och gjorde min födelsedag komplett! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0