Låååång dag

Ja det blev en lång fredag idag, det brukar det inte bli. Först skola till elva, och sen hem typ.
Men idag så skulle jag och mamma till Borlänge för att fixa mitt IDkort, näe sen som jag är med allting verkar det som så har jag inget... Och nu blir jag ju 18 år på tisdag så det är det ju dags att ha ett liksom ;). Men först kommer jag hem och äter, mamma skulle komma samtidigt men hon är ju så sen hela tiden (förlåt mami :*) så hon kom typ en halvtimme efter mig. Och då ska hon äta, vilket tar lite tid. Sen när vi ska iväg med bilen (som inte har blivit körd på ett tag) så startar den inte... Mami ställer sig efter vägen och viftar in världens sötaste gubbe som trodde att vi ville ha lift till stan först, haha. Men sen körde han in med sin bil till våran bil. Han börjar skruva och greja med kablar osv. Första gångerna går det inte men till slut går det, wiho! Tack söta gubben!
Sen kommer vi äntligen iväg till Borlänge, mami ska till Kupolen och lämna in en sak först vilket går fort. Men sen ska vi in till Borlänge'city' och leta efter Skatteverket. Men hittar det ingenstans... Vi frågar en man som säger vägen, och såklart så ligger det typ 200 m ifrån där vi parkerade bilen, wiho igen! Fast...
Och där får vi sitta ett bra tag och vänta på våran tur. Och när det är våran tur så fyller mamma i en lapp och sen måste vi vänta i 15-20 min på att få ta själva kortet osv på mig. Wihoooo....Nä.
Till slut får vi gå in, och han mäter mig och jag är 158 cm (!!!!) jag är ju en liten pyssling nästan :( buhu...

Allting blir klart och vi drar till Ica Maxi och storhandlar (stooorhandlar, alltså STORhandlar). Kommer hem med 6 st proppfulla kassar som jag själv får plocka in osv för mami ska iväg. Så det blev precis klart så nu är jag ju lite trött... Sitter i in One Piece och ska bara chilla tills det är dags att laga middag. Just nu chillar jag med hög dunkadunka musik och har basen på högsta :) hehe, tur att bara brorsan är hemma (som inte hör något pga hörlurar), yes!

 

                            
Jag och mamma trodde det skulle bli klart på en gång, men nu tog det en vecka typ.. Hoppas att jag får det tills nästa fredag för då ska jag och Sara uuut! Annars får jag ta med passet, som förövrigt har världens fulaste bild på mig :) kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0