Friluftsdag

Hejhopp i lingonskogen!
Har precis käkat lite lunch, kantarellsås med pasta - muuuums. Och nu äter jag ett äpple som lite efterrätt sådär.

Idag var det ju friluftsdag! Vi åkte buss till stället, det hade stått att det skulle ta ca 10 minuter dit från stan. Men det stämde ju inte ett dugg, det kanske tog 20 minuter nånting. Och eftersom att vi inte visste vart det låg, bara vad hållplatsen litade vi på bussen - som såklart var lite efter och vi gick av på fel hållplats... Haha asbra början.
Sedan mötte vi lärarna och pratade lite med dom, tog närvaro osv. Sen gick vi ut på isen och börjde borra. Det började blåsa lite och man blev typ iskall på en gång. Men det var en jättefin dag med sol och nysnö, så det njöt man ju lite av.
När vi drog hem hade vi varit där i ungefär 3 timmar, vi hade inte fått någon fisk alls. Och sen bara sådär så började Micke 2 få fisk hela tiden, han fick totalt 5 st. Också hör man från MP2B att dom skriker och tjoar, askul att dom också fått fisk. Not. Så det sög ju, så då drog vi hem istället. På en 10-15 min försenad proppfull buss.
Och sen kom vi äntligen till stan och sen tog jag bussen hem och nu ska jag väl packa in lite saker från idag osv.

Två stycken mobilbilder från idag:
                           
                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0