Första dagen...

... På FaluKuriren är nu avslutad!
Sjukt intressant, och jag har fått en sån bra handledare. Så snäll, söt och duktig på det hon för. Åh, jag är så nöjd!

Tänkte berätta lite hur dagen såg ut:
Först skjutsade mamma dit mig, mötte upp Anna (handledaren) och sen gick vi runt och hälsade på alla och skakade hand med nästan allihopa.
Sen var det dags för morgonmöte. Ett gäng sitter i soffan och delar ut lite vad som ska göras under dagen.
'Vi' har inget jobb förens vid elva och klockan är då halv tio typ. Så Anna visar lite bilder och hur man gör och visar runt lite och sånt.
Sedan åker hon, jag och en reporter till Högskolan och intervjuar och fotograferar två stycken tjejer som går lärarutbildningen. Och repotaget handlar om lärarlöner och så, att det är för lite. Ni får kika i FK imorgon!

När vi kommer tillbaka är det dags för lunch och Anna hade inte med sig någon mat så hon stack ner till Hemköp och köpte. Så jag fick göra allting själv. Hämta bestick, värma maten och sitter ner och äta. Inte sådär jättekul kanske, men hon kom till slut.
Efter vi har ätit så fixar Anna med bilderna och skickar dom till publicerarna eller vad man ska kalla dom.
Och det är dags för andra uppdraget - åka till Dalasalen och intrevjua om julfester m.m. Det får ni också kolla i FK imorgon!

En fett nice grej är att hon skjutsar mig dit på morgonen och hem på eftermiddagarna, hur nice!?

Och på onsdag åker vi till Sthlm för att göra ett sånt där Bling-avsnitt för Pralin. Och vi ska göra om han i Mando Diao som är från Borlänge, Norén nånting? Haha har inte så stor koll... Men ganska coolt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0