Tacos

Jag och pappa gick till hemköp för att handa lite och bestämde middag - tacos. Juste, jag har tänkt på en grej när det gäller tacos. Heter det tacos eller taco? Dom flesta säger ju tacos, men jag har hört några som säger taco. Vissa säger det supersvenskt också haha tex : tako med ett lågt a. Haha låter som det ska bli ett tak till middag ;)  Och vad är det egentligen man ska ha med i denna "tacos"? Typ allt i affären som det står tacos på eller? Tortilla och taco-shells är väl det som är obligatoriskt, men vad ska man ha till? Vissa har ju inte ens köttfärs, vad har man då? Falukorv eller? Näe, köttfärs är nog också obligatoriskt.. Sedan grönsakerna. Själv har jag/vi alltid gurka, tomat, sallad, lök och majs ibland. Har ni något annat i? Såser då tar jag bara gräddfil, vill inte ha nån superstark sås som det brinner ur munnen ur tack. Och lite ost med, av någon anledning? Passar ju inte riktigt in, eller? Undrar vad man ha i Mexico, eller är det där det kommer ifrån? Haha nu ska jag nog kolla på google vad som är en "äkta tacos måltid" ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0