Kallt

Tjena alla monsterdiggare!

Känns så otroligt skönt att vi har/hade studiedagar idag och igår. Åh vill både tillbaka till skolan, men ändå inte - see what I mean? Wellwell min dag idag då:

Vaknade tio i sex av att min katt slickade mig i ansiktet. Fräscht? Nej inte när man vet var den tungan har varit...
Han var såklart på sitt bästa kelhumör då och la sig på min mage så att jag skulle klappa honom. Gjorde det i några minuter innan han hoppade ner och ut genom dörren igen. Kunde somna om ganska fort igen efter det och det tackar jag för. Det är så jobbigt att vara vaken när brorsan och pappa vaknar och dräller omkring.

Vaknade igen vid tio och tänkte - Näääe, lite till !

Vaknade vid elva och gick ner och åt frukost: vaniljyoghurt, start och en mandarin.

Mamma tvingade ut mig att ta kort på huset och skicka det till en vän. Vi har bott i vårat hus i två år nu, borde inte ALLA ha sett det redan? morr...

Sen "när vi ändå är ute så kan vi väl ta en promenad" så gick vi till ICA och handlade lite proviant. Japp det var den promenaden, det är ju faktiskt kallt ute.

Vi kom hem och började göra rent frysen som har varit på avfrostning i några dagar nu. Sedan bära in allt som skulle vara i frysen, som inte var det varmaste heller att göra. Så där gick jag med dunjacka och vantar - fram och tillbaka. Zorro gillar inte mina röda vantar med päls på? Hmmm... han hoppar på dom så fort dom kommer nära. Konstig katt det dära...

Vi tog en lunch (tog det vi hade i kylskåpet vill säga = mackor med olika pålägg på) och avslutade med en mandarin. Och nu sitter jag här och lyssnar på   21 guns - Featuring Green Day And The Cast Of American Idiot kärlek till den mina barn!


Foto: Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0