Mina (favorit)klänningar

Provade ju som sagt lite klänningar, och massa minnen från dom kom tillbaka. Tänkte dela med mig lite av det till er :)


                         
(Ja, jag vet att högra armen är jätteskitig, slängde den i tvätten på en gång...) Denna köpte jag sommar 07-08 (gick i åttan?) tror jag det var. Jag och min klasskompis Alice gick in på Gina Tricot och såg dom. Dock fanns det bara en XS, och den fick hon, medan jag tog en S. Vilket jag inte ångrar nu, när den nästan är litelite kort. Men den är jättefin ändå tycker jag.
                           
Denna köpte jag i år! Först såg jag den som en klänning, men nu är den lite fört kort så jag funderar på att korta ner den till ett linne istället, så att man får användning för den. Det är en kjol egentligen, hehe. Från Indiska.
                           
Denna köpte jag också i år! Fast denna är från Thailand, Bangkok. Det var massvis av stånd och så såg jag denna på en docka, superfin! Dock är jag nästan lite för liten för den, haha. Iallafall mina boobs. Ska nog använda den lite mer när jag fått mer boobs (om jag får det, annars får jag väl stoppa upp den) Det är stretch i den så man kan ha den hur länge som helst, gr8!
                           
Första gången jag såg denna var när Sandra (ja, du sandra) hade denna på balen. Jag blev förälskad på en gång, jag tror att jag frågade på din blogg vart du hade köpt den (vi kände inte varandra så bra då) och du sa att den var köpt på Indiska. Jag kom ihåg att jag gick ner på stan bums men hittade den inte... Så jag tvingade med pappa till Kupolen och där fanns den! En mycket vacker klänning med spetsblommor och vacker lila färg. Denna hade jag på mig på skolavslutningen i 9:an!
                            
Jag och mamma letade balklänning. Vi gick för skojs skull in på MQ, och dom hade en liten liten rea. Och helt ensam hängde denna skönhet! En fanns kvar, och i min storlek. Woho, vad glad jag blev! Så i balen 09 hade jag denna på mig. Jag provade den ju nyss och tyckte att den satt bättre nu än då, man får assnygg kropp i den! Trots att den sitter så löst, men denna skulle jag kunna tänka mig att ha på nyår om jag inte hittar någon annan heller. Det skulle jag kunna göra med alla dom lite 'finare' klänningarna.
                            
Jag och mamma letade julklänningar och vi hittade varsin på Indiska. När jag provade den idag så satt den hur bra som helst! Förra julen hängde den mest, så denna ska sitta på i år igen, helt klart.
                            
När jag såg reklamen för denna klänning tänkte jag - Åh jag bara måste ha den blåa! Men när jag kollade i affären fanns det ingen blå... Blev ju lite ledsen, men provade den gröna så länge. Och den var inte så dålig den heller! Jag, Alice och Josefin hade på oss en varsin sån här, men i olika färger på skolavslutningen i 8:an   Och den har hängt med att tag nu! Men den sitter fortfarande jättebra och är lika fin fortfarande.


Kommentarer
Postat av: sandra

(ja jag vet att det är jag sandra)

ja, du kommenterade på min blogg och frågade :) men jag sa att jag hade tagit den sista i falun men att den kanske fanns i borlänge :)

2010-12-21 @ 15:48:56
URL: http://nansemumsebums.webblogg.se/
Postat av: bimski

tuuuuuuuufft :)

2010-12-21 @ 16:33:22
URL: http://bimwedbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0