Första 'dagen' på P&L

Vid halv tre cyklade jag ner till stan och mötte upp Sara. Jag handlade lite läsk och chips (bra att äta salt när man är i solen har jag hört hehe).
När vi skulle på bussen var vi inte ensamma om man säger så, så vi fick stå upp från Falun till Borlänge. Men det kändes inte så jättelångt faktiskt, så that's was nice!
Vi huppade av i stan med våran tunga packning och började gå mot campingen, höll på att dö av värmeslag och ont i axlar... Men till slut kom vi fram och det var inte så lång kö så vi kom in på campingen ganska snabbt och kunde lägga in grejerna i tältet, ta fram stolarna, drickan och chipsen och vi satte oss lite bakom vårat tält där det var en helt tom yta - asskönt! Sen kom det några 94:a Borlänge boys som hade sitt tält typ där så vi började att snacka lite med dom och sen kom det lite folk man kände, och sen folk man inte kände.
Sen skulle vi på toa men när vi hade ställt oss i kön så såg vi att den kostade 10 kr, hell no! Så vi gick till dom gratis bajamajorna istället haha.
Senare träffade Sara sina boys Jon och Karl som hängde med oss till vårt tält där vi chillade en stund, och sen var det dags för Kings of Leon tror jag? Tiden går så himla fort där haha! And it was awesoooome! Dock stod vi ganska långt bak (så att jag inte såg ett piss eftersom att jag inte är speciellt lång, men snälla Karl lyfte upp mig i typ en sekund så att jag såg dom på riktigt!! Tackar!) och det knuffades och buffades så vi gick ut ur publiken och satte oss i gräset och lyssnade och kollade på skärmarna istället.
När Sex on fire spelades började folk att gå så vi gick å, plus att dom hade spelat alla 'kända' låtar då.
Sen gick vi till Karls och Jons place och satt där ett tag med trevligt folk, och sen blev klockan halv fem och jag och Sara blev trötta så vi gick till vårat tält, men då får vi inte upp låset av nån anledning??? Så vi frågar en av the Borlänge boys om han kan hjälpa oss, men det går inte så han skär upp ingången med sin nyckel så att vi kommer in iallafall...  Där låg vi och värmde oss, åt chips och kunde inte alls sova eftersom att det var så ljust (kvart i fem på morgonen) och pratigt runtomkring.
Till slut ger jag upp och vill hem så jag tar 05.50 bussen till Falun, kul bara att det var en 53a som åkte tooootally åt skogen haha kände inte igen mig nånstans! Sen vid halv sju kom vi till stan och då inser jag att jag glömt nyckeln till min cykel och också hemnyckeln. Men jag går hem och ringer pappa som som tur är är ute på promenad, och till sist kommer jag in och jag bara slänger av mig allting (tog med lite packning eftersom att jag ändå inte ska sova där nå mer) och kryper ner i sängen.
Somnar sju och vaknar tio, så några timmar blev det iallafall!

Nu håller jag på att dö av värmeslag igen så jag har min fläkt här vid datorn och det är såååå skönt. Kanske ska ut i solen sen men nja, har fått lite nog av den känns det som...  Och sen vid två-tre åker jag till Borlänge och då är det Veronica Maggio-dags!! Och nu fick jag en spindel i min stol och nu hittar jag den inte - aah!


Bild tagen av Sandra på klassfesten i Kålgårn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0